lørdag 2. august 2014

Ballblom-klut

Den tredje av sommeralongklutene i Fb-gruppen Bittamis Design for strikkelyste er Ballblom. Siden ballblommen er gul valgte jeg å strikke kluten i gult Petuniagarn.


I dette mønsteret skal man strikke 2 vridd sammen, og det var jeg avhengig av å se video av, derfor har jeg strikket denne etter at jeg kom hjem igjen fra ferien.


Link til å strikke 2 vridd sammen kan du finne her. Jeg synes det er litt knotete å strikke, og husker jeg slet på en av fjorårets alongkluter med samme teknikk.


Kluten ble fin, men mønsteret er kanskje ikke det jeg kommer til å foretrekke til klutmønster. Kluten trekker seg en del sammen, jeg foretrekker kluter som holder fasongen og har litt mer struktur. Men mønsteret er fint, og kan med fordel brukes til andre ting. Og teknikken med 2 vridd sammen er kjekk å kunne når man strikker fram og tilbake.

Bildet ble tatt i finværet tidligere i uka. Nå har vi hatt tordenvær rett over her. Lynet slo ut dekoderen og fasttelefonen, samtidig som jeg satt og lette etter flettepinner i strikkepinneboksen min. Et metallpinnesett fløy ut av hånda mi samtidig som det smalt, og jeg er litt smånummen i hånda fortsatt. Så det er best å holde seg unna metallpinnene i tordenvær, jeg foretrekker jo vanligvis trepinner til strikketøyet.

1 kommentar:

Swissie sa...

Det var litt av en tordenværopplevelse du har hatt! Ja, slikt vær er ikke å spøke med. Godt det ikke skjedde noe enda mer dramatisk.
Dette er en kjempefin klut. Jeg har ikke våget meg på ballblom, synes mønsteret ser vanskelig ut. Men du store tid så flott den ble!
Klem, Liv