søndag 20. november 2011

Helgas julemesse

I går var jeg opptatt med julemesse i Mortensrud menighet. Som vanlig, en koselig og travel dag, med godt besøk og hyggelig prat over salgsbordet.


Det siste ble ferdigstilt fredag kveld, og jeg var borte og satte det opp før jeg krøyp til køys, så alt var klart. Jeg laget en del godterikurver og kremmerhus i hvitt og rødt, tovete engler og lysglass med englemotiver.

Ved et annet juletre hadde jeg blånisseluer og votter i tillegg til hvite og rosa hjertevotter. Andreas var opptatt med å selge årer til åresalget og snurre lykkehjulet.

Vi leverte i tillegg serinakaker og salte mandler, helt nylaget fredag kveld. Kokosmakroner ble det ikke tid til, vi pleier alltid levere det, men det blir bakt til oss selv. (Du husker kanskje jeg nevnte smørmangelen? Etter tips i en kommentar på bloggen her, dro Svein innom en butikk og fikk handlet en god del pakker. Så nå er julebaksten sikret.)

I dag har jeg slappet av, og har begynt på flere engler. De er søte, og fine til gevinster og gaver. Tre er havnet i "montasjeposen" og det blir nok mer utover kvelden.

5 kommentarer:

Barbros lille atelier sa...

Å, så mye fint du har laget! Nydelige kremmerhus!
Imponert over produksjonen din.

Koselig med julemarked:-)

Klem

Marit sa...

Her var mye fint.
Det er kjekt med messer og koselig med prat over bordet.
Ønsker deg en fin uke.

Tove sin strikkeside sa...

Her var det mye flotte ting. Dette kan du. Det var så fint satt opp også!!!

Kan jeg spørre om hvor du har funnet oppskrifta på englene?

Maria sa...

Jeg spør som Tove,hvor finnes mønstret på disse tova englene?
Utrolig dekorativt messebord du hadde. Likte godt det hvite juletreet med kremmerhusene. Mmmmmm......helt etter min smak.

Heidi sa...

Jeg svarte Tove direkte, men kan skrive det her også.
Englene er egentlig beregnet til å henge i vinduet, mens jeg har laget en variant som står. Oppskriften ligger som en pdf-fil i gruppen Trådsnella på forumet www.norge123.no.
For å lese pdf-filen må man være medlem. Siden den ikke ligger som åpent linkbar og det ikke er min egen oppskrift, kan jeg naturlig nok ikke dele med dere. Men meld dere inn, så får dere oppskriften.