søndag 8. juli 2012

Jordbærtid


Vi plukket de første modne jordbærene for et par dager siden, og i de nærmeste ukene får vi en del deilig bær - nok til å spise og kanskje litt til å fryse. Som jeg har fortalt om før har vi to rader i en skråning, og de har spredd seg til området under trappa vår. Det er gjerne der de første bærene blir røde.

Nå må vi passe ekstra på, for i likhet med de fleste steder i landet, har vi også begynt å få snegler i hagen. Vi har sluppet unna til nå, enda de har vært rett i nærheten. Men nå har de klart å tilbakelegge de siste metrene opp til vår hage, og de kryper opp skråningen til bakhagen. Får håpe de ikke får smaken på jordbærene på sin vei, for de skal visst være ekstra glad i det.


Etterhvert ble det sånn nogenlunde vær i dag, så vi kunne spise middagen ute på terrassen. Ellers har det vært kreative sysler inne. Karoline har fikset opp en jeans med nagler som hun har blogget om. Et par gamle Converse fikk også nytt liv med nagler som vi har handlet på eBay. Jeg har strikket ferdig bolen til genseren jeg viste i går. Nå må jeg sy sammen sidene, så jeg kan få begynt på ermene.

Ingen kommentarer: