søndag 15. juli 2012

Fersken-korall genser med slippmasker

Ny fin dag på Larkollen - foreløpig den varmeste. De andre dagene har det blitt småkjølig når sola har forsvunnet bak en sky, og da er det godt med en genser. Har tatt i bruk den nye fersken-korall genseren jeg har strikket meg.



Jeg har fortalt før at jeg hadde noe Giotto-garn liggende som ble kjøpt hos Sommerfuglen i København høsten 2008. Har brukt litt av et tilsvarende garn før til et skjerf med slippmasker og rillestrikk, og hadde lyst til å forsøke meg på en genser.


Siden jeg var i tvil om det var nok garn, fant jeg et garn som kunne passe til. Det nye Vipe-garnet fra Dale har flere fine farger, og jeg valgte fersken. Kombinasjonen fersken-korall brukte jeg en del på 80-90-tallet, så dette ble litt retrostil. 

 

Brukte pinne nr 6, det ga luftige slippmasker, og passet til dobbelt tråd med Vipe. Laget enkel firkantet utringning, og strikket ermene kun med Vipe fra toppen og ned. 


På strendene rundt Larkollen Camping er det landskap som minner litt om både Danmark og enkelte greske øyer. Hvis vi er på tur plukker vi alltid med oss noen steiner. Det er ikke menger av runde stein her, men nok til at vi får med litt til blomsterbeddene hjemme. 

3 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

Her kommer det jo flotte prosjekter på løpende bånd!! Artig effekt med de to garntypene og virkelig en hærlig sommergenser:)

Unknown sa...

Nydelig genser..., virklig flott den lyseblå heklede vesten også... :O)

May Brit sa...

En flott genser på ei flott dame!! Så varme og fine farger som du passet veldig godt:)) Og den blå vesten i forrige innlegg er også kjempefin.
Klem May Brit