torsdag 9. juni 2011

I regnværet

Det er definitivt innevær, ute er det grått og vått. Litt klamt inne, fordi vi vel egentlig skulle hatt skikkelig tordenvær. Ute står blomstene, dryppende våte, og har det kanskje ganske bra. Men det er ikke så mange som beundrer dem... Derfor tok jeg meg en kjempekjapp tur ut med fotoapparatet.


Rododendronen har begynt å springe ut, men fortsatt står noe i knopp.


I trappa står blomsterkrukkene, med en lykt som kanskje venter på et lys som skal tennes for en sommerkveld.

Langs garasjen har sibirvalmuene begynt å sprinte ut. Tett i tett står de, og blomstene er litt skakke og skjeve av regnet. Og fortsatt står det masse i knopp, kanskje venter de på sola.

Mellom trappetrinnene har jordbærplantene fått blomster, og her blir det jordbær utover sommeren. Håper vi rekker å plukke noen før vi tar ferie.

Oppover i skråningen, midt i den bittelille jordbær"åkeren" vår står lupinene i blomst. Disse tok vi opp fra grøftekanten for mange år siden i mangel av blomster, og selvsagt har de spredd seg.

Før jeg går inn må jeg ta et bilde av tekoppen som pynter opp på hagebordet. Litt småsjabre er blomstene, og de venter nok på å få selskap av oss som skal pusle rundt dem når bare sola kommer igjen.

7 kommentarer:

Laila -Karin sa...

Hei.
Er en stund siden jeg har vært her
men det har vært stille fra meg en stund. Håper det tar seg opp .
Mye fint som blomstrer hos deg, jeg syns tekoppen din var bedårende.
Her i Bergen regner og blomstene vekk
Akkurat nå lysner det , så mulig det blir en liten tur i dag.
Takk for hyggelig hilen.
Ha en fortsatt fin dag.
Klem

Lindas hobbyhjørne sa...

Hei.
Tusen takk for en koslig tur rundt i hagen din :)
Ha en fin dag, klem.

EllenSand sa...

Så mage fine blomster du har. Valmuene var spesielt fine. Jeg elsker valmuer.
Ellen :)

h.espe sa...

Så masse flotte blomster du har rundtom i hagen din - en drøm å kunne få pusle og stelle i disse omgivelsene.... Tekoppen med stemorsblomstene var superskjønn, og et vakkert blokkfang på hagebordet!

Strålende flott ukeslutt til deg!

Klem fra Hildegunn

Bea sa...

Hei.
Så koselig du har det i hagen og på bloggen din. Og takk for kommentaren du la igjen hos meg så jeg kunne "finne" deg:)
Ha en fin dag.
Beate

Quiltefia sa...

Hei!! Fine blomster i hagen din!! Ha en fin pinse!! AnneK:-)

Quiltefia sa...

Hei!! Fine blomster i hagen din!! Ha en fin pinse!! AnneK:-)