søndag 9. januar 2011

Forventningsfulle barn

Jeg fortsetter med å vise fram julekortproduksjonen min. Og denne gangen har motivene felles tema forventning...

Denne lille vesla synes jeg oser av forventning. Det er nok jul hun venter på, men det kunne like godt vært en bursdagsfeiring der hun står i sin fineste stas. Vintagemotivet er hentet fra Vintage klippeark fra Scrapbookengros.
Motivarket heter Mitten Weather - Deck the Hollies fra Cosmo Cricket og kartong er fra Bazzill. Pynt er blonde fra Kort&Godt og blomster fra Storyteller.

Når juletreet pyntes er vel forventningene nesten på bristepunktet for de små. Motivet er også her fra Vintage klippeark fra Scrapbookengros.
Motivarket er Frost merkelapper fra 3ndypapir og kartong fra Bazzill. Pynt er blonde fra Panduro, blomst fra Storyteller og hvite halvperler.

På gamle vintagemotiv kan det være en engel som setter på juletrelysene mens barna kikker på. Dette motivet er fra Vintage klippeark fra Panduro.
Motivarket er Gammaldags jul - Julesnirkel fra inkido og kartong fra Bazzill. Eneste pynt er en blonde fra Kort&Godt.

Det ser ut som om engler som juletrepynter er helt naturlig som motiv. Dette motivet er også hentet fra Vintage klippeark fra Scrapbookengros.
Motivark er Vintertid - Snöyra fra Maja Design og kartong fra Bazzill. Pynt er blonde fra Panduro, snøkrystaller laget av punch fra Martha Stewart og bling fra Vintage Attic Treasures.

Ja, forventningene er kanskje så store at ei lita jente setter seg og ber mens hun kikker opp på stjerna øverst i juletreet. Dette motivet er fra Vintage klippeark fra Panduro.
Motivarket er Gammaldags jul - Julsnirkel fra inkido og kartong fra Bazzill. Pynt er blonde fra Panduro og blomst fra Storyteller.

En type forventning kan være å bake pepperkaker til jul. Det koselige motivet er fra Vintage klippeark fra Scrapbookengros.
Motivarket er kjøpt hos Nøstet mitt, men her finner jeg ikke produsent. Kartong er som vanlig fra Bazzill. Pynt er en blonde fra Princess, bånd fra Panduro og blomst fra Storyteller.

---

Noen ord om julekortproduksjonen generelt igjen. Siden jeg skulle lage mange julekort på veldig få dager, ble klippeark med vintagemotiv løsningen og redningen. Karoline satte seg ned og klippet motiv, og jeg hadde enorm hjelp av DreamKuts-maskinen min fra Zutter. Når alt var klippet og kuttet av vintagemotiv, motivark og Bazzill-kartong, inkl til paspatur, ble alt så mye enklere. Da var det å koble sammen ting som passet sammen, kanter ble skrapet og fikk svampet på Distress Ink/Vintage Photo, jeg sydde lommer til julebrevhefter, monterte, limte på blonder osv. Etter at jeg var ferdig med det, overtok Karoline med siste pynting med blomster, snøkrystaller og fotograferte alt. På den måten kom vi i mål. Og med vilje begrenset vi pynten, så vi fikk kortene problemfritt ned i kvadratiske konvolutter som passet til.

4 kommentarer:

Sylke Feldhusen sa...

Så fine julekort du har laget!

Quiltefia sa...

Hei!! Imponerende produksjon!! Jeg har aldri laget kort, men det er sikkert gøy!! Jg får heller ikke sydd noe særlig om dagen. Det er mye lettere tlgjengelig å strikke.... Men det viktigste er jo har man gjør noe som er hyggelig!! AnneK.:-)

Kort og Søm sa...

Kjempe fine julekort dere har laget!:O)

Anne N. sa...

Åh så vakre kort du har laget :o)
Nydelige!
klem, Anne:)