mandag 25. mai 2009

Lekre hjelpemidler

Jeg liker godt gode, og ikke minst lekre hjelpemidler. Til håndarbeide, men gjerne også til hagearbeidet. I går var vi en kjapp tur innom hagesenteret for å kjøpe noe jord til foreldrene mine, og fikk handlet noen ministemødre.


Der fant jeg samtidig en lekker rosa hagesaks og ditto hansker. Er det noe jeg gjør hele sommeren gjennom, så er det å klippe bort visne sommerblomster. Denne saksen var i tillegg kjempegod, og roter seg garantert ikke bort knallrosa som den er!



Vi er litt trege i år til å plante ut i terrassekassene. Men omsider er Villa de Paris eller hengepelargonia kjøpt inn. De er holdbare og tåler litt sommerferietørke, og har vært fast følge en del år.

Det har vært litt stille fra meg på håndarbeidsfronten. Jeg er blitt veldig glad i å hekle, men ryggen min liker det ikke! Så det har blitt noen pauser, og nå har jeg forsiktig startet igjen.

5 kommentarer:

Tovepia sa...

Lekkert hageredskap gjør jobben morsommere og frisker opp;) Burde kjøpt nytt, jeg også. Ha en flott dag!

VELKOMMEN sa...

Hei igjen. Fint å se at ikke alle er helt ferdig med utekasser og urner, jeg har så vidt begynt. Nydelige ministemor.
Så stilig hageredskap du har skaffet deg - :0) (0: - ha en fin dag!

Quiltefia sa...

Hei! Deilig å få blomstene på plass!! Du har jo laget masse gøy av rutene dine!! Dumt at du får vondt i ryggen av å hekle!!

pepperkverna sa...

Lekre hagesaker gjør deg glad!! Hege

vibbedille sa...

Her var det MYYYE lekkert gitt! Og takk for at eg oppdaget nok en herlig blogg! Det er sååå koselig når eg får hilsen fra nye her i blogglandia!

Sokke Blokkeren har eg kjøpt på getknitted.com, den er veldig grei når du er ferdig med lacesokker slik at du kan strekke ut mønsteret mens sokken tørkes.

Her regner det KATTUNGER idag og resten av dagen skal nyyytes i sofaen sammen med heklenåla.

Kooos deg og ha en herlig dag!

Klem Vibbedille:)