torsdag 5. januar 2012

Sitteunderlag

Det har vært noen travle dager med en del jobbing, men nå begynner det å roe seg. Tirsdag var vi på juletrefest, i går kveld var det familie-avslapping med null aktivitet og i kveld begynner folkedansen. Har akkurat tatt ut muffins av ovnen som de små skal få i pausen.

Viser fram et par sitteunderlag jeg ga bort i julegave til søsteren min og kjæresten hennes. De er veldig turglade, og har selvsagt sitteunderlag i fleng. Men så var det visst smart med disse mer fleksible i strikk og tov, i forhold til de vanlige litt mer stive.

Har strikket et i rosa/rødt/lilla til søsteren min, fordi hun liker disse fargene, og der brukte jeg Fritidsgarn. Til kjæresten hennes brukte jeg to farger med Månetoppengarn jeg hadde liggende, dvs tilsvarende pt3-garn.

Snorene lot jeg være løse, de kan puttes i sekken når sitteunderlagene er i bruk. Og rullet sammen tar de ikke særlig med plass.

9 kommentarer:

Ruth Elin sa...

Så fine de var. Smart måte å bruke restegarn på .

Brit Strikkenerd sa...

FLott måte å bruke restegarn på. Mulig jeg må kaste meg på et par sitteunderlag under årets garnslanking. Hvor mye legger du opp på hver rute??

Unknown sa...

Kjempeflotte sitteunderlag..., sånn fikk jeg lyst til å lage også!

klem

Groskro sa...

De var kjempefine, særlig det røde/lilla/rosa :-)

Bundingen sa...

Flotte sitteunderlag i fine farger! Artig gave for de turglade. God ide med tanke på å bruke restegarn. Takk skal du ha!

Quiltefia sa...

Hei!! Hyggelige gaver!! Fine og nyttige! AnneK:-)

Maije sa...

Super idè, kanskje kan jeg få brukt opp litt restegarn i år å:)

Anonym sa...

Flotte!

Liv.

Connie sa...

Kjempe smart og så stilig :)

Ha en fin helg.
Klem Connie