mandag 4. april 2011

Syrinfarget klut

Våren har kommet tilbake hit til Oslo, i dag hadde vi sola på besøk igjen også. Jeg alternerer mellom strikking og hekling for tiden, men bomullsgarnet har kommet for å bli. I dag ble en syrinfarget klut i et nytt mønster ferdig.

Kluten ble egentlig strikket i fjor, men så havnet den i en kurv fordi den var litt liten. Så i går rakk jeg opp slutten, og har strikket et par ruterader ekstra. Da ble den mer passende i størrelsen. Har brukt syrinfarget pt Petunia-garn. Fint til kluter!

Jeg har tatt utgangspunkt i et håndklemønster fra pt-Design, og gjort litt forandringer så det passet til en klut. Det ble kjempefin struktur, så dette mønstret kommer jeg til å bruke mer.

Ellers har jeg sittet foran tv-skjermen og fulgt begravelsen til Wenche Foss. En flott dame som virkelig har satt spor etter seg! Må innrømme at det ble mange tårer, og det ble en rørende stund med vakre ord, blomster og inntrykk. Og utgangen med Åses død, ja da ble det mye snørr og tårer...

3 kommentarer:

Smykkas sa...

Du er nok ikke alene om å ha hatt både snørr og tårer. Jeg måtte flere ganger la håndarbeidet hvile, for å riktig kunne se alle detaljer. NRK er virkelig dyktige på kameravinkling og det å knytte bilder opp mot tekst.

Kluten du har strikket var nydelig. Et herlig mønster du har brukt.

Klem

Line Kristine sa...

Jeg har fått veldig sansen for Petunia til kluter. De blir tykke og myke på en gang :) Også er det mange fine farger å velge mellom :)

Unknown sa...

Flott klut, har oppskrift på det mønsteret jeg også, men har ikke testet det ut ennå!

Ref. spørsmål ang. hvorfor ikke jeg har minibilder på bloggrull. Det er fordi jeg skriver mine innlegg i Windows live writer istedet for blogger. Og da får man desverre ikke minibilde på linklister m.m.
Jeg foretrekker likvel å skrive det i live writer fordi man har mer kontroll på bilder, størrelse på bilder, etc.
Men jeg vet ikke om det er derfor ikke du får opp bilder på linklister!