tirsdag 21. september 2010

Hverdagsstrikk

Nå i hverdagen blir det lite tid og overskudd til håndarbeid. Det blir mest når man sitter foran tv-skjermen ut på kvelden. Og skulle gjerne hatt noe mer spennende på pinnene, men så er det så lettvint å strikke noe så "trivielt" som raggsokker. Enkle og plain, med vrangbord, her er ingen mønster eller fletter.

Men så gir denne hverdagsstrikkingen likevel en viss tilfredsstillelse når det kan pakkes inn og sendes til et godt formål. Som disse småplaggene som til slutt ender til indianerbarn som bor på et barnehjem.

Gårsdagens garnvase ble det jammen sokker av. Og må si at det overrasket meg hvordan garnet var helt utmerket, selv om det så litt mistrøstig ut. Der katteklørne hadde jobbet litt ekstra var det bare å ordne og tvinne litt så var det som nytt. Så det var smart å ikke kaste. Når de grå var ferdige, var jeg ikke mer fantasifull enn at jeg fant noe rødt garn i lageret og begynte på et nytt sokkepar. Greit å ha litt i gjemmeboksen...

4 kommentarer:

Tonemor sa...

Jeg blir virkelig imponert over hvor effektiv du er.
Mange flotte ting du har laget.
Ønsker deg en fin dag.
Klem Tone

Anonym sa...

Jøss du er produktiv!! Jeg er imponert. Det er jo en fordel med å strikke flere sokkepar etterhverandre også, man kommer litt på autopilot. Jeg "ryddet" litt i garnlageret mitt i sommer på denne måten.

Regner med mottakerne blir kjempeglad for gaven :-)

Marit Johanne sa...

Noen ganger er det å ha et strikketøy i hendene det viktigste, det er ikke alltid man har overskudd til å finne ut og strikke de spennende oppskriftene. Og når en da kan strikke til et godt formål er det jo minst like meningsfullt med disse enkle tingene. Er sikker på de vil varme godt hos mottakerne. Ha en fin dag!

Smykkas sa...

Hjemmestrikkede sokker er virkelig gull verd, enten de er laget av grått "kattegarn" eller i andre farger.

Jeg synes du er kjempeflink med alt du får gjort med strikkepinnene. Og sannelig har du funnet et godt formål også.

Klem