lørdag 3. september 2011

Innholdsrik snelledag

I går var første dag av snellehelga som jeg har arrangert på Trådsnella. Kl 10 kom jeg til Oslo S, og da var alt flere sneller på plass. Noen kom til etterhvert, og da alle var på plass tok vi trikken til Grunerløkka.

Sora hadde avtalt med Kaare at vi skulle besøke ham og få handle garn, bøker og oppskrifter etter Turid. Kasser sto overalt, håndarbeidskista var åpnet og det var bare å kikke etter i hyller og på bord hva man kunne tenke seg. Hyggelig hadde vi det mens vi holdt på, og Kaare satte nok pris på å få besøk av Turid snellevenner, Trådsnella var tross alt en viktig del av livet hennes de siste årene.

Vi var alt på Grünerløkka, så en tur innom Du Store Alpakka ble det før vi tok trikken ned mot sentrum. Lunsjen ble spist på GlasMagasinet, og plassen var selvsagt valgt fordi Husfliden ligger i underetasjen. Noen sneller dro underveis, men 12 dro opp til Nordahl Brunsgt til neste del av snelledagen.

Der hadde vi god plass til både oss selv og håndarbeid, og Pia lagde til et lite utsalg med lekkert svensk garn, trepinner og knapper hun hadde laget. Som vanlig koste vi oss med strikking, hekling og pjoning før sulten etterhvert meldte seg.

Og da var det bare å rusle i gatene for å finne et passende spisested. Ei snelle som hadde kommet med toget fra Egersund traff vi, flaks nok, akkurat i det hun kom ut av hotellinngangen mens vi sto rett utenfor. Vi endte på en libanesisk restaurant i Øvre Slottsgt, og vi var ganske så alene der, så da var det lett å høre snellepraten langs langbordet.

Kjempekoselig hadde vi det, og i dag er det nytt treff. Noen nye sneller kommer til og noen faller fra. Vi skal etter planen rusle i butikker, så får håpe vi slipper for mye av regnet. Og etterpå venter snellekos i NBgt og middag om kvelden. Gleder meg!

Avslutter med å vise et bilde av et av minitreffene som har vært de siste dagene. Torsdag kveld møtte jeg noen sneller til en matbit hvor vi endte på en kinesisk restaurant. Vi var litt representative for deltakerne disse dagene. Jeg kom fra Oslo, to har tatt togturen fra Haugesund og ei kommer nordfra. Det er nemlig snellevenner fra fjern og nær som samles disse dagene.

2 kommentarer:

Marit sa...

Det har vært flotte dager sammen.
Jeg har kost meg og håper dere har en fin dag idag og.
Takk for du fikk istand dette Heidi.

cille sa...

Dette ser jo ordentlig koslig ut, slik det alltid er når Sneller treffes! Må se å få tatt meg en tur snart jeg også. Trenger en omvisning hvor jeg finner "godis" butikkene også. Håper bare formen blir litt bedre snart!

Klem Cille