søndag 6. februar 2011

Dåpskort til gutt

For en stund siden fikk jeg et spørsmål fra en håndarbeidsvenninne om jeg kunne lage et dåpskort for henne, og det tok jeg sjansen på. Fargene skulle gjerne gå litt i bruntoner, så det ble en blanding av brunt og blått. Fikk også oversendt et koselig bilde av dåpsbarnet med storesøster, og dette ble behandlet til sepiatoner og fremkalt. (Dette bildet er naturlig nok gjort uklart her på bloggen.)

Selve kortet er i mellombrun Bazzill kartong og motivarket foran og bak er Crea Diem/Så länge jag lever fra Maja Design. Passpaturet rundt bildet er med Crea Diem/Skapa dagen fra Maja Design. Tekststempel øverst er fra Norsk Stempelblad og alfabetstempel fra Panduro er brukt nederst. Blomster fra Prima Flowers og Storyteller, bånd kjøpt på Minne-hjørnet, halvperler fra Craft4You og kors fra Minne-hjørnet. Kanter er skapet og påført Distress Ink/Vintage Photo og stempelputen er Memento/Rich Cocoa.

På innsiden er Crea Diem/Sin lyckas smed fra Maja Design brukt og en pengelomme er sydd inn. Den er laget med Crea Diem/Skapa dagen fra Maja Design og øverst er en bord punchet ut med Martha Stewart lace heart-bord. Det er stemplet tekst fra Papirdesign og motiv fra Bundle of joy fra Penny Black. På høyre side er små blomster fra Storyteller og en bamsecharms kjøpt på Minne-hjørnet.

På baksiden er også Crea Diem/Så länge jag lever fra Maja Design brukt, og det er stemplet med motiv fra Bundle of joy fra Penny Black og bokstavstempler fra Panduro.

Jeg sendte med en vaniljefarget konvolutt fra Norway Design som hadde fått stempling fra Papirdesign og Bundle of joy fra Penny Black. Et lite hjerte stanset ut fra Martha Stewart Lace Scallop heart og en blomst fra Storyteller er festet på.

Det er første gang jeg har laget kort for andre, men heldigvis falt det i smak. Bestillingen gjorde at jeg fikk skaffet meg litt passende materialer til baby-/dåpskort, så det blir nok flere etterhvert.

1 kommentar:

ida jeanette sa...

fint dåps kort