onsdag 29. desember 2010

Pulsvanter - kjekke gaver

Det er enkelte ting jeg stadig kommer tilbake til. Nemlig ribbestrikkete pulsvanter i tynn alpakka fra Du store Alpakka. Siden jeg kom over dette garnet for en god del år siden, har jeg strikket utrolig mange pulsvanter i dobbelt garn. En helt enkel modell jeg har laget selv og videreutviklet. Det har blitt pulsvanter til barn, damer og mannfolk i alle slags farger. Til meg selv, familien, til gevinster, bidrag til julemesser og som gaver. Ja, en del par er vel solgt også.

Før jul strikket jeg to par. Det gråsorte paret er til Andreas sin lærer som en julehilsen. Hun er av den litt praktiske og sporty typen, så den fargen passet best til hennes stil. De knallrosa med muslingekant er laget som julegave til Mamma. Nå har jeg et par hvite på pinnene, og det blir nok mange, mange fler av denne enkle, men praktiske modellen.

7 kommentarer:

Seascape sa...

Kjempe fine pulsvarmere, også er de så kjekke nå da det er så kaldt. Ha en riktig fin kveld. Klem

Kort og Søm sa...

Ja, veldig fine! :O)

hisae sa...

Flotte pulsvanter

Barbros lille atelier sa...

Pulsvarmere er alltid kjekt å få! Kjempefine!

Tusen takk for all inspirasjon i året som gikk, og for alle koselige kommentarer!
Ønsker deg et godt nytt år!

Klem

Mira sa...

Fine! varmer nok godt også.

Godt nytt år!

Klem,

Elin sa...

Flott gave! De enkleste er ofte det beste. Myke og varme!

Smykkas sa...

Kjempefine.

Jeg har også min egen oppskrift på pulsvarmere, og jeg har laget et helt enkelt perlemønster for å stæsje de litt.

Deler du oppskriften med meg?

Klem