onsdag 22. desember 2010

22. luke: Smågaver

Det er to dager før den store dagen, og i dag har jeg gjort unna siste rest av julegavehandlingen. Kanskje mangler det en og annen cd eller dvd som fortsatt skal kjøpes, men nå er det meste i boks. Dagens luke i Julekalenderen er en type smågave du kan ordne i siste liten.

Fyrstikkesker dekorert med nostalgiske motiv er veldig i skuddet nå. Og de kan lett lages selv. Store fyrstikkesker kan kjøpes i mange butikker, jeg fant mine på Rimi. Men små esker kan også bli søte, og kan ligge framme til pynt.

Nostalgiske motiv kan du finne på nettet, laste ned og printe ut, ellers finnes det selvsagt også masse klippeark. På de store eskene kan en bit blonde limes på. Selvsagt kan du pynte med noe mer, men personlig synes jeg dette er nok.

Har du muligheten, lar du noen lys få følge fyrstikkeske-gaven. Enten enkle hvite pent pakket inn, eller kanskje egendekorerte kubbelys.

Nå skal jeg sette på julemusikk, og innta kjøkkenet. Ribben skal saltes og pepres, og så blir det litt julebakst. Lykke til med de siste forberedelsene du også!

---

En liten kommentar til slutt. Siden i går kveld har en person pepret bloggen med barnslige kommentarer hvor Julekalenderen sables ned. Jeg har ikke tid til å sitte og slette alle disse kommentarer, og ser heller ikke noen grunn til å ha slikt lavmål her. Derfor har jeg valgt å begrense kommentarmuligheten for en kort periode til vedkommende mister interessen.

2 kommentarer:

Mira sa...

Søte små gaver dette! Greitt å blande det koselige med det nyttige.


Juleklem fra Mira.

Hanne sa...

Kjempe søte:-) Hvem gidder å holde på med sånt tull???? Julekalenderen har vert helt super:-)