torsdag 9. desember 2010

9. luke: Krusunderlag

I dagens luke i Julekalenderen har jeg laget noe enkelt, men praktisk som jeg trenger selv. Nemlig krusunderlag. Alltid kjekt å ha for oss som liker å ha et krus ved siden av godstolen. Siden jeg er litt i strikke- og tovemodus for tiden, er dette en tovet utgave. Og da er den også godt isolert.

TOVET KRUSUNDERLAG

Legg opp 22 m på pinne nr 6 med hvitt Vamsegarn og strikk riller. Fell rett av fra vrangen så det blir totalt 22 riller.
Tov på vanlig måte, dvs på 40 graders vanlig vask og full sentrifugering, og med en knapp ss flytende grønnsåpe i kammeret.

Jeg har pyntet krusunderlagene med et applikert hjerte med vlisofix på baksiden. Det andre har fått sydd på en lapp med et englemotiv som er printet ut og strøket på. (Jeg vet forresten ikke hvordan et slikt fotoprint reagerer når det blir utsatt for et varmt krus.)

Heidi Grymyr Design - Oppskriften er laget til eget bruk og gaver - ikke til salgsprodukter.

Nå skal jeg snart avgårde på mødretreff i Andreas sin klasse. Det er alltid koselig, vi tar med en ost hver, og så går praten i noen timer.

1 kommentar:

Seascape sa...

Så fin de ble og det rose stoffet var bare så fint.
Jeg gleder meg til i morgen for å se hva fint du har laget til neste luke. Ha en riktig fin natt.
Klem