tirsdag 7. desember 2010

7. luke: Julepynt fra kjøkkenskuffen

I dag har jeg hatt det travelt. Strikker innimellom, noen nye ting, og noe jeg lager flere av. Tidligere i kveld var det juleavslutning på klubben, og der var det litt juleverksted. Bla flettet vi kurver av glanspapir, men jeg flettet like godt en julekurv av bakepapir og pyntet med et glansbilde.

I fjor hadde vi et lite juletre i potte som ble brukt til alternativ pynt fra kjøkkenskuffen. I år har vi ikke tilsvarende tre, men jeg har kjøpt et hvitt lite kunstig juletre på Plantasjen. Det er tenkt som årets kjøkkentre, med nostalgisk og hjemmelaget pynt.

Der passer bla hjerter laget av muffinsformer med glansbilder limt på, enten i sølv eller i hvit. Og da passet flettekurven i bakepapir også godt inn.


Det kommer nok mer pynt på kjøkkenjuletreet fram mot jul - slik så det ut i fjor:

5 kommentarer:

Quiltefia sa...

Morsomt med kjøkkenting tre!! Artig med litt alternative ting!! Fortsatt fin og travel førjul!! Annek:-)

Seascape sa...

Du frister meg, nå fikk jeg veldig lyst på et lite kjøkken juletre. Morsomt med muffinsform som julepynt. Ha en riktig fin natt. Klem

Unknown sa...

Koselig med kjøkkenjuløetre, og med mye sjarmerende julepynt.
Klem...Ellen

Marit Johanne sa...

Så morsomt med kjøkkenjuletre med alternativ pynt! Jeg har flere år hatt lyst til å lage meg et håndarbeidsjuletre på syrommet, med bare strikka eller sydd julepynt. Vi har et lite kunstig tre liggende som en av guttene våre hadde på rommet sitt. Men så er problemet at den julepynten jeg har lagd har jeg gitt bort og får aldri somla meg til å lage til meg selv :) Kanskje en gang....

Inge sa...

När jag ser dina fina julpynt ångrar jag faktiskt att jag gick med på att vi är utan julgran i år...