tirsdag 18. august 2009

Hverdagen er i gang igjen

Sommerferien er ubønnhørlig over, og hverdagen er over oss igjen. I går startet ungene på skolen, Andreas i femte og Karoline i niende. De kom hjem med hver sin timeplan som tydelig viser at det ikke er spøk å gå på dagens skole. Andreas får mye lengre dager, og to dager har han obligatorisk en times fysisk aktivitet etter skoletid. Her blir det ikke spøk å få tid til å spise og gjøre lekser, og i tillegg ha tid til aktiviteter på ettermiddag/kveld. Karoline var fornøyd med sin plan, men jeg ble helt forvirret av forskjellige grupper. Skjønner ikke hvordan de klarer å holde oversikten, jeg gjør det i alle fall ikke...

Etter snart 15 år utenfor arbeidslivet har jeg tatt et bittelite skritt inn i det. I går startet jeg på en 20 % deltidsstilling i noe som heter Oslo KFU. Oslo kommunale foreldreutvalg, en paraplyorganisasjon for FAUene og driftsstyrene i Osloskolen. Jeg skal ha hjemmekontor og jobbe via pcen, og kan i stor grad påvirke når jeg gjør jobben. Veldig kjekt!

De to siste dagene har gått raskt. Så mye håndarbeidsliv har det ikke vært, men jeg står i startgropen på en ny along som dere sikkert får se utviklingen av etterhvert. I den skal det brukes maskemarkører, så for øyeblikket har jeg fått en del bestillinger som skal sendes avgårde i morgen.

Det har vært en fin dag, men utrolig nok har jeg ikke tilbragt tid i hagen. Bortsett fra en tur ut for å rydde unna en liten fugl som Myrtel hadde tatt livet av og smakt på... En nydelig kveldshimmel bærer bud om en ny sjanse i morgen. Så da skal jeg kjenne min besøkelsestid, og sette meg ut og nyte godværet.

6 kommentarer:

Tovepia sa...

Ha ei riktig god uke, og lykke til med nye oppgaver, det kan bli interessant;)

Birgitta sa...

Hej! Lycka till med nya jobbet.
Vilka fina bilder du har lagt in på bloggen din.
Kram Birgitta

Monicas sa...

flotte bilder..:) satt sjøl i styret for det du kaller paraply, samt 5 år som leder i fau...morro, men syns det var på tide med litt rulllering...ha en vakker dag og lykke til..

Quiltefia sa...

Hei!! Det å komme igang igjen på høsten er alltid deilig. Vemodig, ja fordi en ferie er over, men fint med rutiner.... Spennende for deg å begynne og jobbe litt igjen. Barna og mannen din har vært heldige som har hatt deg for seg selv!?

Marit sa...

Sikkert spennende med litt jobb, og når du kan gjøre den hjemmefra er jo det fint.
Fine bilder du har tatt.
Høsten er en fin tid med innekos og levende lys.
Ønsker dere en fin høst om det kan bli travelt for barna.

Lenemora sa...

Takk for hilsen, nå er krigen vunnet og seiersdama er fornøyd. De siste fluene tok jeg med støvsugeren, det var en deilig følelse å se dem forsvinne inn i støvsugeren, hi, hi

Ha en fin jobb-uke

Klem Lenemora