lørdag 8. august 2009

Hadeland rundt

Etternavnet mitt er Grymyr, og navnet kommer fra en gård på Hadeland. Min familiebakgrunn er fra denne store bygda, hvor tre av fire besteforeldre vokste opp. I dag skal vi ha en tur Hadeland rundt med Mamma og Pappa og med onkelen min som guide. Han skal vise mye av bygda vi ikke er kjent med, og fortelle om plasser som har en familiehistorie.

Før Pappa flyttet fra Hadeland bodde de på Brandbu, og bildet til høyre viser Brandbukampen og åsene rundt. Jeg er ganske godt kjent med området hvor Mormoren min kom fra, hennes hjemplass lå ikke langt fra Søsterkirkene på Gran. Tipper vi kjører forbi den også på turen.

5 kommentarer:

Quiltefia sa...

Hei!! jeg synes du har rukket mye i sommer, Hadeland er fint!! Søstern min bor på Roa!! Hilsen AnneK

Karin Engelund Berg. sa...

Hadeland er en perle....

Her vokste jeg selv opp i mesteparten av min barne- og ungdomsstid......
Bodde der også som voksen med egne barn før vi flyttet til Buskerud....

Ser av bloggen på trådsnella at dere hadde en fin tur til Hadeland Glassverk...

Ha en trivelig søndag.
Hilsen Karin

Grethe sa...

Hei! Håper du hadde en fin tur til Hadeland. Nydelig sted. Kjenner det best som Hadeland Glassverk.
Ønsker deg en fin uke :0)

cille sa...

Hadeland er flott! Og Hadeland glassverk er jo absolutt verdt et besøk. Vi kjørte forbi der i sommer uten å stoppe dessverre, men har veldig lyst å ta turen innom! Nydelige grytekluter du har laget!

Monicas sa...

takk for besøk:) har enda ikke fått besøkt hadeland, men kanskje en gang...flotte bilder