mandag 6. juli 2009

Rosa kjøkkensett og ferieusikkerhet

Nå i helga fikk jeg overlevert et rosa kjøkkensett til Aina, søsteren min. Hun fungerer som kattepasser og blomstervanner, og da må hun selvsagt få noe i gjengjeld!

Yndlingsfargen hennes er vinrødt og rosa, men valget falt på det rosamelerte Muskat soft-garnet framfor vinrødt Parisgarn. Det ga et morsomt resultat, hver av gryteklutene ble forskjellig. Rart igrunnen at de ikke spoler nøstene likt opp.

I tillegg til gryteklutene hører selvsagt en kjøkkenklut med til settet, og de ble fine og stripete.

I dag har jeg vært til mammografi og ultralydundersøkelse. For to og en halv uke siden oppdaget jeg eksem på den venstre brystvorten, og da kom jeg meg fort til legen. Det er en ting man skal være oppmerksom på, så han ordnet time raskt. Dessverre har han nok ikke vært tydelig nok på at det dreide seg om eksem, for han hadde rekvirert biopsi med bruk av nål. Men det er skraping som skulle utføres i tillegg til mammografi og ultralyd, så da ble det ny time neste uke. De spurte når vi skulle ha ferie, men det måtte jeg svare at jeg faktisk visste veldig lite om.

Føler sommerferien vår er fryktelig usikker i år. Først kommer mine legetimer som jeg selvsagt må forholde meg til. Men i tillegg hører vi ingenting fra Sørlandet ang opphold på hytta der, så ungene går og venter og venter, uten at vi hører noe. De vil ned til båt, fiske og hytte som de er vant til fra hele barndommen, og det er vanskelig for dem å forstå at ingen kan fortelle oss om det blir hytteopphold i år eller ikke...

6 kommentarer:

LeKaQuilt sa...

Wow de er bare helt herlige! Så flink du er med heklenål og strikkepinner! Det er godt at varmen har gitt oss en pause med noen ferre grader og litt regn. Prøver å ta igjen litt av det som har skjedd på forskjellige blogger men må vist bare innse at jeg ikke får med meg alt. Fikk da med meg jorbær, bading og retro telt.... :o)

Grethe sa...

HEI!
Så koselige grytekluter og håndkle du har laget - herlige farger.
Synd du må enda en gang til legen da, men det er jo ikke noe en kan gjøre noe med. Lykke til... Håper hytta på sørlandet order seg :0)

cille sa...

Så nydelig sett du har laget! Tenker Aina setter stor pris på et så fint og praktisk sett! Ha en Fortsatt fin og varm sommer...

Vinglefrøken sa...

Stilige heklesett - gladfarger! Krysser fingrene for at det går bra hos legen - i alle fall bra at du får sjekket det fort... Fortsatt god sommer - har lagt en liten ting til deg på bloggen min. :-)

Jorun sa...

Ja jeg vet at du hadde "funnet noe" som ikke var normalt i det ene brystet. Din mor nevnte det i bloggen på Norge 123...
Håper det viser seg å ikke være noe alvorlig Heidi!

Chatrine sa...

Kjempe fint kjøkkensett!