torsdag 2. juli 2009

Museskrittreff for glade sneller

I dag dro jeg avgårde til Oslo S for å treffe åtte glade damer! På nettsamfunnet Norge123 kalles de gjerne museskrittdamer (de trimglade) eller sneller (de håndarbeidsglade)...
Det var egentlig et museskrittreff vi skulle ha, og vi samlet oss på Opus på Oslo S, hvor vi kom fra fjern og nær. Da jeg kom satt alt Maja, Liv Kristin, Bente, Eva, Evapia, Anne og Mette rundt bordet, og snart kom Monica også. Vi som kom sist hadde kortest vei, bare noen stasjoner med t-banen, mens andre reiste flere timer med tog og buss.Etter å ha spist, pratet, ledd og bedrevet håndarbeid flyttet vi oss til Oslo City, hvor Strikkedilla selvsagt måtte besøkes. Da var vi for lengst gått over til å bli et snelletreff, hvor snellene fikk handlet garn og andre fristelser, før vi dro til Panduro.
Der måtte jeg forlate det blide følget for å rekke andre gjøremål, men vissnok fortsatte treffet inn i Kirkeristen med god mat og kos. For koselig - det var jammen dette kombinerte museskritt- og snelletreffet!

2 kommentarer:

Grethe sa...

Velkommen hjem igjen. Jeg har fulgt med på ferien deres og det ser ut som dere har hatt det topp. Hyggelig med en snelletur også regner jeg med. Takk for fin repotasje. ;0)

Monicas sa...

heisann....strikkedilla skal besøkes da jeg drar til oslo..har du flere tips?.....koselig med slike treff,..tidlig morgen her i nord, å æ ska påvakt....måtte innom å lese blogger først....go fredag