onsdag 25. mars 2009

Kontalong

Trådsnella på Norge123 har jeg vært med på flere alonger. Det er Zirkona som står for de alongene jeg har deltatt i, og nå nærmer det seg slutten på kontalongen. 2. april skal alle garnkurvene i kontstrikk være fullført og vist fram. Jeg er litt sent ute, men fikk startet opp i går. Garn ble valgt ut, litt fargerikt, men det passer nå som det nærmer seg sommertid og uteliv.

Jeg startet litt annerledes opp i forhold til oppskriften sa, så hele arbeidet mitt blir speilvendt. Litt forvirrende, men jeg finner vel ut av det. Dette er starten på bunnen, dvs spissene vil stikke opp på sidefeltene. Jeg strikker i to fargevariasjoner på stripene gjennom hele kurven, for å få fram den flettete effekten i kontstrikkingen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å, Heidi - så lekre farger!!!
Lykke til,da!

Ann Karin sa...

Åååå for nogen nydelige fargar du har valgt.
Ønske deg og dine ei fine helg