tirsdag 31. mars 2009

Gode hjelpemidler

For tiden er det den kontstrikkete kurven jeg har på pinnene. Det var ikke så mye jeg rakk i Ålesund av strikking, og litt feil gjorde jeg før avreise. Så natten før satt jeg og lurte veldig på hvordan jeg skulle få til rutene. Meningen min var at rutefargene skulle illudere en flettet kurv, men jeg forsto at det ikke ble helt slik som jeg hadde tenkt. Derfor satte jeg meg ned og lagde en papirmodell, hvor fargestrimlene ble flettet.

Den vesle papirmodellen sitter jeg med nå underveis i strikketøyet for å se hvilken fargerute jeg skal strikke.

I Spjelkavik hadde de en strikkebutikk som jeg akkurat rakk å stikke innom. Og der hadde de et lite lager av store sikkerhetsnåler. Som er perfekte til å tre maskene på hver rute mens den "venter" på å bli brukt neste gang.


Her er en av hjørnene i kurven, hvor sikkerhetsnålene er tatt i bruk. Godt med gode hjelpemidler til et slikt stort arbeide!

2 kommentarer:

Tovepia sa...

Dette arbeidet så da utrolig spennende ut! Skjønner at her må tunga være rett i munnen. Smart med slike nåler, har noe lignende fra "gamle" dager;) Håper vi får se korga ferdig! Ha en flott tirsdag!

Trulte sa...

Ser spennende ut, og for et pirk og tålmodighetsarbeide. Ikke noe for meg tror jeg. Spennede å se når den blir ferdig, syns slik strikk er fint.