onsdag 14. januar 2015

Kalenderskjerf del 6 til 13

I november og desember strikket jeg på Kalenderskjerf i en along i Fb-gruppen Bittamis Design for strikkelystne. Hver andre eller tredje dag ble det lagt ut en ny del til et Kalenderskjerf på 20 deler. En eller annen gang i adventstiden måtte strikketøyet legges bort, og jeg fant det fram igjen i forrige uke. Oppskriften til skjerfet ligger nå i en samlefil under filer i Bittas Fb-gruppe.


Nå har jeg kommet til del 14, og skjerfet begynner å bli ganske langt og tungt. Veldig mange har valgt avstemte farger, eller to farger, som gir et mye roligere skjerf. Synes det er harmonisk og gir et mer elegant inntrykk, spesielt når det ene garnet er rolig flerfarget. Men jeg valgte fire grønne, to rosa og to oransje i pt2 som jeg hadde liggende, og har tenkt å bruke skjerfet på kalde dager i barnehagen. Da kan det gjerne være litt fargerikt!


Del 6


Del 7


Del 8


Del 9


Del 10


Del 11


Del 12


Del 13

Her og her kan du lese om de fem første delene på Kalenderskjerfet. Det er et veldig morsomt skjerf å strikke, og mønsterdelene er så fine, og kan gjerne brukes til andre prosjekt. Når jeg en gang blir ferdig har jeg tenkt å strikke et par passende håndplagg, kanskje også tovete votter i et par av fargene. Så jeg kommer garantert ikke til å fryse i utetiden eller på turer i barnehagen når dette tas i bruk!

2 kommentarer:

Strikkelene sa...

Herlige gladfarver du har valgt :) Gleder meg til å se skjerfet helt ferdig :)

Lene Sofie

angie sa...

vakreste delene !!! de er veldig kreativ !!! elsker hilsener fra angie fra Tyskland