torsdag 1. januar 2015

Godt nyttår og tilbake til hverdagen

Nesten to ukers juleferie synger på siste verset. I går kveld koste vi oss med deilig kalkunmiddag, og det ble en rolig nyttårsfeiring. Ut på natta spilte Andreas og Svein brettspill, mens jeg satte meg for å legge opp til en moebius.


Jeg har strikket en moebius for noen år siden i en along, det er beskrevet blant annet her i bloggen. Det er omtalt som et magisk strikketøy, som strikkes fra midten og ut, så opplegget er litt spesielt. Det fikk jeg iallefall til, men jeg er usikker på hvor stor moebiusen, eller halsen, blir. Når jeg feller av blir det åpenbart, så ser jeg om det ble full størrelse med to runder rundt halsen, eller nok til en "enkelt" hals.


Har tatt i bruk en av de fine veskene jeg har kjøpt hos Cath Kidston, etterhvert skal jeg ta bilder av de forskjellige og vise fram. Nå har jeg vesker for mange parallelle strikke- og hekletøy. Regner med at det blir noen i løpet av håndarbeidsåret 2015 :)

2 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

Godt nyttår til deg Heidi, ønsker deg et flott kreativt år:)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Ja, det er i grunnen godt å komme tilbake til hverdagen, selv om julen er en hyggelig tid det!

Jeg vet ikke noe om den strikkemetoden du nevner her, men gleder meg til å se når det blir ferdig!

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år!

Klem Cathrine :-)