lørdag 13. juli 2013

Rowan Tree - Rogn

Den tredje kluten i klutalongen i fb-gruppen Bittamis Design for strikkelystne heter Rowan Tree, eller Rogn på norsk. Deler av mønsteret er ganske komplisert, så man må konsentrere seg. Tror ikke jeg har brukt så lang tid på en klut før...


Det å strikke 2 vridd vrang sammen var litt trøblete, men det gikk da på et vis. Må innrømme at jeg var glad da kluten var ferdig, men fin ble den!


Jeg gikk tom for garn underveis, så var innom Sy- og Strikkedilla i Moss. Kjøpte tre nøster Mandarin Medi i nydelige pastellfarger. Dette garnet har jeg ikke forsøkt før, men skal definitivt bruke det mer. Ligner veldig på favorittgarnet mitt til kluter som er Petunia. Omtrent samme tykkelse, kanskje en anelse tynnere ut fra antall løpemeter, men samme feelingen.


Oppskriften til kluten er gratis nedlastbar på Ravelry. 

Ingen kommentarer: