onsdag 5. januar 2011

Hvite pulsvanter

Det har blitt en del strikking i romjula og etter nyttår. Sånn innimellom når man likevel sitter og slapper av i godstolen. Disse hvite pulsvantene krysset nyttår, ble startet i 2010 og avsluttet i 2011.

Det er av samme slaget som de jeg viste for noen dager siden. I ribbestrikk, 2 r og 2 vr.

3. juledag var jeg en tur på Strikkedilla, og da ble hvitt Alpaca-garn fra Drops med i posen en del til. Jeg starter gjerne med noen større arbeider etter jul når tida roer seg.

Jeg bruker enkleste måten å lage tommelhull på. Rett og slett feller av passende antall masker, og legger opp tilsvarende på neste omgang. Det fungerer helt fint.

Som avslutning har jeg en liten muslingekant. Disse skal ut av huset, så må nok strikke et nytt par etterhvert.

I går kveld forsvant juletreet kjapt ut. Det drysset noe helt fryktelig, og plutselig ramlet en kule ned. Da var det på tide å redde julepynten, før det ble knusing. Vi pleier å ha juletreet til iallefall 13. dag jul, så Karoline syntes det var litt stusselig da det forsvant. Men det hvite lille treet står fortsatt på et bord, så vi har en rest av jula igjen.

6 kommentarer:

Anne N. sa...

Så nydelige og enkle pulsene dine er, svært vakre :o)
Nydelig i hvitt, også!
Du har en koselig blogg, Heidi, med mye som inspirerer!
Ha en fin uke.
Klem, Anne:)

Sylke Feldhusen sa...

Fine pulsvarmere du har strikket. Slik har man alltid bruk for :)

Mayen sa...

Æ må si som Anne på toppen. Enkle, pene og lett å strikke! Det e sånn dem skal være! Har brukt mye av kvelden på å rote i strikkekurven med tanke på neste prosjekt..står fast! Trur æ må gå gjennom hele julekalenderen din for å bli inspirert..
Mayen

Smykkas sa...

Det enkle er ofte det beste (og fineste).

Disse pulvarmerne er virkelig flotte.

Klem

Unknown sa...

Hei, og godt nytt år!

Flotte pulsvarmere, de ble så lekre i den hvite fargen. Så flotte nyttårscollager du har laget, man ser at dere koser dere ssammen. Jeg var også sammen med familien min på nyttårsaften!

klem

salige lavendel sa...

Så fine, og alpakkagarnet er jo så varmt og deilig!