lørdag 13. februar 2010

Kjole, såpe og strikketøy

I dag ble det en handletur både i byen og på Sandvika Storsenter. Jeg har lenge tenkt å kikke etter kjolemønster, men det er sjelden jeg er i nærheten av en sybutikk. I dag fikk jeg satt meg ned noen minutter, og jeg kjøpte et Stilmønster og et syhefte. Senere var jeg innom Panduro for å kjøpe morsdagsgave, og da handlet jeg et lyst turkis ullfiltstoff. Nok et kjolemønster fikk jeg også tak i.

Før jul var jeg så heldig å vinne et nydelig tekstilbilde som Barbro er mester for, og tanken er å bruke dette som pynt på kjolen. Håper jeg får tilpasset mønstrene til en modell som fungerer, og at kjolen blir ferdig innen rimelig tid mens det passer å gå med ullfilt...

Barbro deler med sine bloggvenner denne vakre roseawarden, og jeg plukket den like godt opp. Er så glad for at jeg ble kjent med Barbro i førjulstiden, og hun har en utrolig inspirerende og koselig blogg. Alle gode bloggvenner som kikker innom, må gjerne plukke opp awarden. Vakre roser passer jo fint på en valentinerhelg!

Jeg er i avslutningen på en OL-lue til Andreas, som jeg antakeligvis får vist fram i morgen. Den er ribbestrikket, og litt lengre enn oppskriften for å få en zaggelue. Håper den blir fin. Innimellom ser jeg på OL-sendingene, og fryder meg over det utrolig vakre OL-designet. Farger i turkis, middelhavsblå og lime er helt i min smak! Ble lite søvn i natt siden vi startet med å se på OL-åpningen, og slutten fikk jeg med meg på morgenkvisten.

Nå skal vi forsøke oss på såpelaging for første gang. Litt sent på kvelden å starte kanskje, men ut fra oppskriften virker det som en grei affære å lage. Så da blir det noen englesåper klar til i morgen.

1 kommentar:

Elin sa...

Hei! Hyggelig og titte innom her. Du hadde masse morsomt og fint håndarbeid på bloggen din.