torsdag 11. februar 2010

Jeg strikker og syr!

Det har vært lite håndarbeidstid i dag, men omsider ut på kvelden har jeg både strikket og sydd. Halsen er strikket ferdig, og skal sys fast, og et erme er sydd i med belegg. Så får jeg se om jeg rekker å sy i siste erme før jeg legger meg, eller om jeg tar det i morgen.

Familien er litt småsjuke for tiden, men jeg holder heldigvis stand. Har faktisk tro på at høstens sykdom har gitt litt ekstra immunitet. Men bank i bordet, plutselig virker ikke "Vekk i morgen" like godt.

Får sette meg til og sy videre. I morgen begynner OL, og da blir det nok mange timer foran tv-skjermen. Det liker vel vi håndarbeidsdamer, så får vi gode unnskyldninger for å la strikkepinner eller heklenål jobbe.

Etterskrift: Kl 02.20 er OL-genseren ferdig. Så da rakk jeg det til OL-start, og Andreas kan ha den på seg på skolen i morgen.

6 kommentarer:

Ruths datter sa...

Skal si du jobber hardt utover natta. Fint den ble ferdig da.Ønsker deg en fin fredag

Randi sa...

Genseren ble skikkelig flott.
Det ligger en award til deg på bloggen min:)
Ha ei trivelig helg!

Margrethe sa...

For en utholdenhet! Gratulerer med velgjort arbeid.
Og du har rett. Veldig kjekt med OL som unnskyldning. Tenkte jeg skulle begynne på noe mer enn småstrikk i dag. Men OL-genser blir nok for krevende tror jeg.

Monicas sa...

kjære vene som du strikker...den ble fin...sikker på at eieren ble fornøyd...

Quiltefia sa...

Bravo!! Du kom i mål, bokstavelig talt!! Sånne gensere er greie å strikke, men monteringen er det mer jobb med enn man tror.... Derfor elsker jeg raglan.....Hilsen AnneK:-)

Ellen sa...

Godt jobba! Genseren ble kjempeflott! Tenker Andres gikk kry av sted på skolen i dag.

Ehhhhhhh....begynner OL i dag? Har visst ikke fulgt helt med :)