lørdag 6. februar 2010

Jeg rekker opp!

Planen var å få montere OL-genseren til Andreas i dag, men nå skal jeg heller rekke opp en del... Jeg satt nemlig og så med et halvt øye på NRK-Sporten i formiddag, og så plutselig en variant av OL-genseren. Det var utøverne i utøver-genseren, som hadde en liten vri, og den likte jeg mye bedre!

Mønsteret på bolen på den vi "vanlige" strikker, er plassert helt øverst oppe. Mens utøverne har et bredt rødt felt øverst. Den røde takkekanten kommer nedenfor halsen som også er rød. Og så er de to hvite mønsterbordene nedenfor der igjen. Ermene er helt like på utøvergenseren og de jeg har strikket.

Så da rekker jeg opp! Er det noe jeg ikke er redd for når det gjelder håndarbeide er det å rekke opp. Det viktigste er at jeg blir fornøyd. Tror dette blir et mer fargerikt resultat, og så vil nok Andreas like å ha nesten helt maken genser som Petter Northug og de andre. Mønsterstrikkingen blir nå også strikket rundt i steden for fram og tilbake, så dette går nok bra. Den blir nok klar til OL.

Vi skal opp for å hente Karoline på volleyballturnering på Lørenskog, og på veien skal jeg innom Trådsnella og få tak i mer rødt garn.

7 kommentarer:

Ruths datter sa...

Du er jammen tøff. Det hadde ikke jeg hatt hjerte til å gjøre.Så masse arbeid du har lagt ned i denne genseren.Lykke til med strikkingen og god helg

Quiltefia sa...

Hei!! Så rart at det er forskjellige modeller!? Bra du så det før du monterte. Bra egenskap å orke og rekke opp!! Noen putter der bare i en pose å glemmer hele greia..... Ha en fin strikke helg!! AnneK:-)

Barbros lille atelier sa...

Jeg gjør alt i verden for å slippe å rekke opp.... Hadde ikke vurdert det en gang på den flotte genseren der. Imponerende at du orker! Lykke til!

Klem

Jorun sa...

Hmm... Jeg er heller ikke glad i å rekke opp, men må man så må man, men genseren blir nok flott når den er ferdig.

Marit Johanne sa...

Det var jo bra du ikke hadde kommet igang med monteringa da!
Tror ikke jeg heller hadde orket å rekke opp. Du er flink. Nå blir det sikkert bra ihvertfall :)

Sidsel Veierland sa...

der er vi to litt like ..... tror faktisk jeg hadde gjort det samme. Å strikke går jo fort ... monteringen tar litt mer tid, men jeg har faktisk begynt å like det også med tiden....
ha en fin søndag

Randi sa...

Som om jeg skulle gjort det selv!
Klarer ikke å gjøre ferdig et håndarbeid hvis jeg ikke er fornøyd.
Det nytter ikke selv om det er en ørliten feil som bare jeg selv vet om.
Ha en trivelig kveld:)