lørdag 18. januar 2014

Hekling og rydding

Ute er det skikkelig vinterstemning, og de siste dagene har jeg vært mye ute i snøen med ungene i barnehagen hvor de har frydet seg i akebakken. Svein har testet skiføret i Østmarka, men jeg venter til det kommer litt flere mer snø før jeg tar fram skiene. I dag har jeg kost meg litt med hekletøyet, er i ferd med å bruke opp alt av babyull-garn, og nå er snart tomt for de siste restene.


Men har også tilbragt en del tid på loftet, hvor jeg har en skikkelig ryddesjau i alle håndarbeidstingene mine. Jeg har mengder av utstyr til søm/quilting (alle stoffer sorteres og skal i bokser), broderi, kortlaging (oj, oj, hvor mye man har klart å skaffe de siste årene...), strikking/hekling (selv om mesteparten av garn befinner seg ute i boden i utallige bokser), smykkelaging (perler og annet i lange baner), i tillegg til en del hyllemeter med bøker, oppskrifter, blader og masse andre hobbyting til barn, jul, påske, decoupage, maling osv osv. Nå har jeg lyst til å få en skikkelig opprydding og ikke minst få orden på sykroken, og nå går jeg grundig til verks.


Dette blir nok et langtidsprosjekt, men målet er å få en viss orden så jeg kan sette meg til ved symaskinen. Jeg har kjøpt inn stoff før jul til et par-tre kjoler (som jeg aldri rakk å sy), og har dratt med meg en pose full av ødelagte dokke- og utkledningstøy fra barnehagen. Og så ser jeg jo nok av fristelser nå når jeg rydder og sorterer.


Men nå skal jeg sette meg med siste nr av Ett Trykk og tekoppen, før jeg går opp til loftsryddingen igjen.


Ha en fortsatt fin helg!

3 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Ja, det trengs å ryddes opp litt av og til!
Nydelige tulipaner :)

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei Heidi!
Godt nytt år! Ja, nå har snøen endelig kommet, og i Østmarka er det bare så flott!

Det er kjempedeilig å få orden i sysakene, og så gir det jo en fin oversikt over hva man faktisk har!

Ønsker deg en fin søndag, og en flott januar!

Klem Cathrine :-)

Quiltefia sa...

Hei!! Bra å rydde litt, så får man litt mer oversikt!! Fine tulipaner!! God søndag!! AnneK:-)