torsdag 1. september 2011

Snelledager!

Denne uka kan nesten kalles snelleuka, for fire dager treffer jeg håndarbeidsvenner fra Trådsnella på dag- og kveldstid. I går hadde Liss og jeg et minitreff, som startet på Cafe Opus på Oslo S. Etterpå tok vi trikken opp til Hekla Sy og Strikk i Pilestredet som jeg skal innom med snelledamene til lørdagen.

Innehaver, Gudny, har bestilt opp en del dukkeansikter til ansiktsgrytekluter for meg, så nå skal snellene som besøker butikkene i alle fall få kjøpt det hvis de vil. Etter besøket hos Gundy ruslet vi til Knappehuset/Perlehuset og kikket innom. Det er lenge siden jeg var her sist, og perleavdelingen er blitt veldig mye mindre, sikkert mye fordi smykkelaging ikke er så trendy som det en gang var. Vi pratet oss oppover Hegdehaugsveien og Bogstadveien til Tjorven. Så vi gikk ruta som snellehandelen på lørdag skal ha.
På Tjorven fant jeg Muskat soft som jeg trengte litt av, og det er godt jeg vet at de har dette garnet som jeg bruker mye til grytekluter og kluter. Strikkedilla har nemlig kuttet det ut fra sortementet sitt. Dagen ble avsluttet med en matbit på mitt ungdoms Mamma Rosa, før vi gikk hver til vårt.

I dag er det jobb og noe annet som må gjøres, mens Liss koser seg på snelletreff igjen. Heldige henne! Men vi ses i kveld, og på fredag og lørdag blir det snelledager og -kvelder sammen med håndarbeidsvenner både fra nærområdet og som har kommet tilreisende. Gleder meg!
Må nevne til slutt at det lekre garnet til venstre er en snellegave fra Liss. Hun vet jeg elsker turkis :)

2 kommentarer:

Liss sa...

Takk for sist :) Vi har hatt noen kjempetrivelige timer sammen, både onsdag og torsdag. Torsdag kom jo også Henriette og venninna hennes :)) Jeg var jo så heldig at jeg fikk møte 4 sneller torsdag formiddag :)) I morgen, fredag, blir det enda flere sneller :))


Takk til Heidi som stiller opp!!!

Klem

Smykkas sa...

Jeg synes det er snelletreff både titt og ofte, og det må jo være fantastisk kjekt.

Smykkelaging er nok ikke noen trend lenger. Det merket jeg ved at det er problem å få tak i det som trengs.

Klem