onsdag 18. mars 2009

Lapper i rødt og hvitt

Kathrines Quilte Stue arrangerer jevnlig lappekvelder i Voksen kirke. Det har vært en stund siden sist jeg var der, men onsdag 26. februar måtte jeg bare dra. For da skulle Gerd Gellein Merkesdal presentere modellene fra den nye boka "Lapper i rødt og hvitt".

Jeg er veldig glad i Gerds bøker og arbeider, og liker hennes blanding av nye stoffer og gamle tekstiler, applikasjoner, stitchery, blonder og knapper. Og jeg ble såvisst ikke skuffet!

Boka ble kjøpt, en plass blant hyggelige damer ble funnet, en runde i lokalet med tatt hvor jeg ble fristet av stoff og mønster, før Gerd startet opp. Og det var sjarmerende modeller hun hadde laget og viste fram, i fargene rødt og hvitt, og med en dæsj rosa og dus grønn. Det hele var i velkjent Gerd-stil som jeg har så sansen for.

Og da jeg gikk derfra hadde jeg bestemt meg: Nå symaskinen og stoffene fram igjen!

1 kommentar:

Anita fra hjerterommet sa...

Nå fikk jeg lyst til å lære å sy!!