lørdag 8. juni 2013

Fretex-funn

Det er sjelden jeg er på Fretex eller loppemarkeder. Kanskje fordi jeg alt har mye, både i huset og i boder... Men en gang i blant kommer man over små funn man bare må ha. Forsøker å gå innom Fretex når jeg er på Majorstua.


Siste innkjøp besto av et Norgesglass (det trenger man alltids...), et stettefat og et skjørt i farger jeg liker. For et par år siden gikk stettefatet vårt i knas, og jeg har vært på leting etter et nytt etter det. Dette er perfekt, en god størrelse, og attpåtil med et nostalgisk utseende. Det har alt vært i bruk til ostekake, og det blir nok flittig brukt i løpet av sommeren.
Skjørtet må jeg vurdere om jeg skal beholde langt, eller kutte til ca kneet. Da gjelder det bare å finne fram symaskinen.

I dag er det nydelig vær. Vi kommer til å gå litt ut og inn. Prinsessebryllupet skal jeg vel kikke på, og så skal vi forsøke å få demontert en seng eller to i løpet av dagen. Det burde ikke være vanskelig. Men sprinkelsenga til Karoline er plassert på millimeteren, så strengt tatt skal det ikke gå. Vi får håpe vi slipper å finne fram sag...

4 kommentarer:

Ellen sa...

Jeg er innom Freetex når jeg kommer på det, og der finnes det skatter :) Norgesglass har jeg, men hva skal du bruke ditt til? Jeg fikk alle svigermor side da huset ble tømt. Fine farger på skjørtet!

Heidi sa...

Å, det er utrolig mye man kan bruke Norgesglass til. Oppbevaring av ting og tang, kanskje en blonde på og småkaker inni osv osv.

Ruths datter sa...

Norgesglass er supert til litt av hvert. Likte skjørtet og jeg.
Klem

Randi sa...

Jeg har flere stettfat etter svigermor, og de er i
daglig bruk til kaker, rundstykker, frukt m.m.

Norgesglass har jeg i "haugevis" på hytta,
både til å oppbevare telys, mel, makaroni, havregryn o.l. i,
men de fungerer også som blomstervase og stormlykt.