tirsdag 19. juni 2012

Kreativ kveld med Blått


I går kveld arrangerte Kathrines Quilte Stue kreativ kveld på Voksen kirke igjen, og denne gang var Grete Gulliksen Moe på besøk for å presentere boken sin "Blått". Først fikk vi se flotte quilter og kursmodeller som vi alltid gjør på slike kvelder. Og så slapp Grete til med å vise fram en del av modellene fra boka. Hun har vært hos Kathrines mange ganger før med bøkene sine, og jeg tror jeg har alle sybøkene hennes. Vi er vel mange som fikk første møte quilting med Gretes bøker på 90-tallet.


Det er både små og store modeller i boka, og Grete er en mester med fargebruk, men liker gjerne det enkle mønsteruttrykket. Noen kan synes det blir for enkelt, men jeg synes nettopp dette gjør at fargene og stoffene kommer så fint fram. Se bare på det helt utrolig lekre teppet over!


Grete leder temareiser, og er årlig hos Marimekko-fabrikken, det er også en av hennes favoritter når det gjelder tekstiler. Hun hadde laget et helt fantastisk flott teppe, som hun skal sende til Marimekko-butikken som er åpnet i Manhattan.


I løpet av sommeren skal Grete ha arbeider i Familien, bla dette vesle søte teppet med kradrat-i-kvadrat blokker. Så da får vi følge med :)

1 kommentar:

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Dette var morsomt å lese om! Jeg hat nemlig Give Away hos meg akkurat nå med den boken! Delta gjerne!

Ønsker deg en flott St.Hans og god sommer!

Klem Cathrine :-)