onsdag 4. april 2012

Deilig påskevær

Vi har i lang tid hatt et nydelig vårvær, og i påskedagene har det også vært sol. Men det har dessverre vært litt for kaldt til å sitte ute. Helt til i dag.

I ettermiddag ble det varmere i lufta, så da satte jeg meg ut med hekletøyet. Etterpå spiste vi grillmat og litt annet. Myrtel koste seg selvsagt rundt oss, hun trives aller best når vi er i nærheten ute sammen med henne.

Jeg startet på hekling av bestemorsruter i bilen i går. Hadde egentlig strikket et trekantsjal, men syntes det ble i minste laget, og at garnet kanskje var litt for tykt.

Men fargene er nydelige, så jeg hekler opp nøstet til lapper. Tiden vil vise om det blir brukt i et teppe eller annet etterhvert. Slike lapper kan jo også være kjekt å ha liggende til større prosjekt.

Håper sola fortsetter å skinne utover i påska, og at den varmer såpass så vi kan sitte mer ute i hagen.

2 kommentarer:

Quiltefia sa...

Hei!! Fine bilder!! Bestemorruter er fint å holde på med!! Det blir sikkert noe fint til slutt!! God påske til deg!! AnneKari:-)

Kristin Langnes sa...

Så flotte bilder og så nydelig pus!

Takk for hyggelige ord i bloggen min. Moleskine-boka jeg bruker til Aj har jeg kjøpt her:
http://www.kreativhobby.no/nytt-januar-um-stempel-kaffe-flekker.html

Den er veldig god å jobbe med, men bruker man mye spraymaling (uten å grunne sidene først), trekker det litt igjennom. Evnt kan man jo lime sammen noen sider, eller grunne med f.eks Gesso. Veldig glad i boka mi iallfall. Å lage på løse akvarellark er også en mulighet. :)