fredag 21. oktober 2011

Julehefter og garn

For tiden er jeg litt underveis når det gjelder håndarbeid. Forbereder meg og tenker på jul, noe er påbegynt og noe har jeg ide om. Noen flere julehefter er kjøpt inn, Isabellas, Kamille og Alt om julen. Finner litt av hvert, både ideer, håndarbeid og spiselige fristelser.

Selv om jeg definitivt har et stort garnlager, og bør krympe det, går det alltid mye hvitt og rødt tovbart garn før jul. Var som snarest innom Husfliden i går og kjøpte et lite lager av hvitt og rødt Vamsegarn og finullgarn. Så får jeg se hva det blir ut av det. To nøster er alt omgjort til seks kremmerhus, og flere blir det.

Det har vært kaldt i dag, første gang med kuldegrader tror jeg. Men nå drypper det ute. Det er uten tvil tid for innekos! Ha en fin og kreativ helg :)

4 kommentarer:

Brit Strikkenerd sa...

Håper å få se kremmerhusene dine. 6 stykker er jo super bra:)

Siri @ Strikk og tøys sa...

Hadde planer om å vente, men i går kjøpte jeg mitt første juleblad ;)

Kom nå på at jeg har en del hvitt og rødt garn i rent ull som jeg kjøpe inn i fjor. Kanskje på tide å hente det fram nå? Vis oss kremmerhusene - spennende!

Anne N. sa...

Vil gjerne se kremmerhusene :O))
Klem, Anne:)

Heidi sa...

Jeg strikker opp noen kremmerhus før jeg tover dem, og så skal de få hank og pynt. Laget tilsvarende kremmerhus i fjor. De er vist i Julekalenderen, luke 8. http://heidiskreativesider.blogspot.com/2010/12/8-luke-kremmerhus-med-glansbilde.html