tirsdag 14. juni 2011

Stjernegryteklut

Omsider fikk jeg sydd på knapper på et par stjernegrytekluter i går. De er heklet av Muskat Soft-garn som jeg har fått i hemmelig venn-gave.

Jeg får aldri stjernegryteklutene mine helt til, de bøyer seg ofte, selv om jeg presser dem. Tror kanskje jeg ofte velger litt for tykt garn.

Etter snelletreffet i Oslo i april fikk jeg en koselig snellegave i posten som takk for sist fra Marit fra Bestemors blogg. Et par stjernegrytekluter heklet etter samme oppskrift som jeg har brukt.

Jeg kjenner igjen garnet som Catania, et mye tynnere garn. Og Marits gryteklutpar er riktig søte med limegrønne roseknapper som pynt. Neste gang jeg skal forsøke meg på denne gryteklutvarianten skal jeg definitivt bruke tynnere heklegarn.

Været er ikke så verst her i dag heller, og vissnok skal det bli væromslag 10 dager framover til det verre...

3 kommentarer:

Marit sa...

Fine stjernegrytekluter du har heklet.
Så koselig du tok med de jeg har heklet og.
Takk for besøk i bloggen min, tror det nærmer seg 50 luer til Sierra Leone.
Ønsker deg en fin kveld.

EllenSand sa...

Herlige grytekluter. Så fint at disse gamle mønstrene blir tatt frem igjen og ført videre.
Ellen :)

Anne N. sa...

Ååå, de er nydelige, Heidi :O)
Virkelig flotte!
Klem, Anne:)