torsdag 14. april 2011

Hønekurv

Jeg har vært med i en påskealong som Liss har arrangert på FB, og i går var det alongslutt. Kan derfor vise fram hva jeg har laget. Det ble en kul hønekurv, høna er litt framoverbøyd, men hun nekter å reise seg opp igjen. Sånn ble hun i tovingen :)

Vi fikk åtte oppgaver, bare antydet av teknikk og materialbruk, og jeg valgte en med strikk og tov. Og det viste seg å bli denne hønekurven. Jeg brukte gul Cortina og oransj Fritidsgarn. Det er første gang jeg forsøkte å tove Cortina, og synes det tovet veldig hardt. Ikke så mye på størrelsen, men mer at det manglet mykheten jeg er vant med når jeg tover annet garn. Så tror kanskje ikke jeg kommer til å bruke Cortina særlig mer til toving, i så fall må jeg gå veldig ned på sentrifugeringen.


Det var hemmelig helt til i går og i dag hva alongdeltakerne har laget, og det var artig å se alle bildene. Masse fint, spesielt noen litt kule heklete høner. Men det tok jeg ikke sjansen på å velge, siden hekling ikke er min store styrke. En riktig artig along :)

Oppdaget underveis i alongperioden at oppskriften på kurven nok er hentet fra Påskeverkstedet til Garnstudio, den finner du her.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Kjempekoselig:) Kansje du kan stikke en blomsterpinne inni, så retter den seg opp:)

Doffen sa...

Stilig og fint

Lene sa...

Så artig høne du har laget :)