lørdag 2. april 2011

Gårsdagens nyanskaffelser

På gårsdagens bytur ble det litt nyanskaffelser for meg. Før jeg møtte de andre, var jeg innom Strikkedilla. Der kjøpte jeg to hefter fra Dale og mye vårlig garn. Påskeheftet har jeg kjøpt tidligere også, men to av venninnene mine skulle få tilsvarende med noe garn til. Mye fint i det heftet. Og i tillegg ble jeg fristet av jakketunikaen med heklete ruter på forsiden til sommerheftet. Derfor ble en del Lerkegarn kjøpt inn, så får jeg se om det blir noe av. Garnet kan brukes til påskeprosjektene også.

Etter prating og kos på kafe dro vi til Panduro. Og der ble det litt småhandel. Bla kjøpte jeg påskeegg, Gesso til å grunne det og litt forskjellig. Ser det var mest til kort og papirlaging som ble med denne gangen.

Fikk en snellegave også i går. Jeg hadde beundret noe garn Liss har brukt i en lue, og jeg fikk tilsvarende nøste. Er veldig svak for turkis! I tillegg fikk jeg mange oppskrifter. Liss lærte meg noen knep for å få overgangen i fargeskiftene i lappehekling penere, så nå får jeg se om jeg får det bedre til.

Ute er det grått og vått, så det er innevær. Men det er nok å ta seg til, både av rydding og håndarbeidskos :)

2 kommentarer:

mymlen og my sa...

Jeg har også fått tak i Påskeheftet med Arne og Carlos kuler. Det blir spennende å se hva du skal lage fra heftet. Det var så mye fint. Ha en fin helg, hilsen Mymlen

Mayen sa...

Du må ha hatt en fortreffelig dag rundt om på shopping! Litt misunnelig for at du har kjøpt så mye spennende;-)Ha ei fin uke