torsdag 3. juni 2010

Bytur med syrinduft

Det er travle dager denne uka. Ungene skal være med på Bislett Games i morgen, og i dag var det generalprøve. Så de skulle avgårde med bunader. I morgen er det Mammas bursdag og samme dag gullbryllup, og vi skal ha feiring på lørdag.
I dag ble Pappa flyttet til nytt sted, og det er avtalt at han skal få delta på gullbryllupsfeiring. Og det gleder han seg til. Jeg tenkte på at jeg skulle forsøke å få kjøpt gave for ham i dag, men så fikk jeg Mamma med meg. Hun hadde nok også vært med og valgt ut gaven, hvis det var Pappa som handlet.

Etter at ungene var levert på Bislett, kom vi til sentrum hvor det var vakker blomstring overalt. Svein slapp oss av ved Eidsvolls plass, og der var plenen dekket av blomstrende syriner. For en duft! Vi fikk handlet flott gave som Pappa nok blir kjempestolt over å gi, og jeg fikk i full fart handlet noen fine sommerklær til meg selv og bursdagsgaver til Mamma. Vi kan virkelig være effektive!

Så var det å hente ungene, før vi dro til Trosterudvillaen for å hente nøkler. Der var det full utefest, og da ble det deilige kaker på oss. Nå kan vi glede oss til lørdag, for vi får fantastisk flott ramme rundt feiringen. Og en stor park å gå på tur i, så det blir sikkert fint for Pappa.

Nå sitter jeg med hemmelig venn-arbeid, og det tar vel noen timer til. Pga Bislett Games får vi ikke til vanlig bursdagsfeiring, men jeg skal avgårde og hente Mamma så drar vi på besøk til Pappa. Det blir sikkert koselig selv om Svein og ungene ikke får vært med på pakkeåpningen.

1 kommentar:

Britaiskogen sa...

Du er flink til å ta deg av både unge og gamle i familien, du. Hektiske dager nå på tidligsommeren..