onsdag 14. oktober 2009

Maskepi

Jeg har vært en tur ut i det nydelige været for å poste et par pakker. Mens jeg var på senteret, benyttet jeg anledningen til å kjøpe Tine Solheims nye bok: Maskepi - en sammensvergelse i strikking og hekling.

En rask blaing gjennom boken viser at det stemmer det som står på baksiden: Et overflødighetshorn av ideer. I likhet med Maskeball, inneholder Maskepi mengder av lekre oppskrifter i strikking og hekling. Alt fra enkle modeller til de mest intrikate mønstre. Men boken er også en idebok og til inspirasjon. Tine Solheim ønsker å fortelle om de kreative prosessene hun har med modellene.

Dette er også en blabok, for bildene er vakre og estetiske, fotografert i nydelige omgivelser.

Gleder meg til å se mer i boken! Her i Oslo er det så gnistrende høstvær, at jeg faktisk tar med meg bok og tekopp ut i sola. Kanskje følger strikketøyet etter.

6 kommentarer:

Quiltefia sa...

Hei!! Jeg har også bladd meg gjennom den boka idag!! Var på garnhandle oppdrag for en venninne, og da benyttet jeg litt ventetid til å se på den. Synes mange av tingene så innviklet ut!? Noe fint, og noe litt mye for min smak....Men vakkert laget bok!! Hilsen AnneK

Birgitta sa...

Vilken fin bok du skaffat dej.
Kramar till dej.
Birgitta

Monicas sa...

denne har jeg også sett på....mye flott...kos dæ på terassen...her sildra regnet å snøen forsvinner...håpa æ

Ann Tove sa...

Den boka var eg eit tastetrykk frå å bestille i går. Men so fann eg ut at eg skulle ønske meg den til jul.
Du kan tru eg gler neg til jula, og den boka. Kjøpte Maskeball i sommar,og SKAL ha Maskepi også, enten eg får den eller kjøper den sjølv :)

Turid Holm Flaa sa...

Denne står også på mi ønskeliste nå. Ønsker deg en god og kreativ solskinnsdag.

Anita fra hjerterommet sa...

Den boka så fin ut, jeg har hennes forrige og bare elsker den!!!! For en kreativ og flink dame:)