tirsdag 27. oktober 2009

Lysere dag

I dag er det en lysere dag. Morgenhimmelen ga bud om en høstdag med sol og blå himmel, og jeg følte meg også lysere til sinns. Svein kjørte bort til legekontoret da det åpnet, og fikk beskjed om at vaksinering begynte kl 13.

Utrolig nok har Andreas vært feberfri i går og i dag, så det som på søndag virket som en start på sykdom for ham, gled over. Litt heshet i går, ellers er han i fin form. Så i god tid før kl 13 var vi på plass, og etter litt venting for registrering kunne Andreas komme inn til vaksinering. Tror han må ha vært en av de første, og det hele gikk raskt og greit.

Litt usikkerhet var det da jeg nevnte at han hadde tatt Tamiflu, da ble kontordamen betenkt. Men legen min "brumlet" i bakgrunnen at det ikke spilte noen rolle. Det viktigste var at han ikke var syk og hadde feber. Det er nesten uforklarlig at han ikke har blitt syk etter så mange dager med smitte i huset, så nå er jeg lettet for at han holdt seg frisk nok til å få vaksine.

Karoline er også i bedring. Litt hosting og småhes, men heldigvis ikke i natt (hun har fått resept på Cosylan), og feberen er borte. Jeg har nok vært overnervøs, men en prat ved vaksineringen med legen min beroliget meg - som vanlig. Han vet at jeg er en hønemor, men det er en viss trygghet i det også.

Nå skal jeg sette meg og kikke i Familiens julemagasin og det nyeste juleheftet til Allers. Og kanskje finne fram noe håndarbeide igjen - det har blitt noen dager uten. Takk for alle gode hilsener, det varmer når man har tunge tanker.

2 kommentarer:

sjoko sa...

Så godt å høre at dere er over det værste. Det er frygtelig å være engstelig for barna sine. Lykke til videre.

Marit Johanne sa...

Dette høres bra ut. Fortsatt god bedring!