onsdag 23. mars 2016

Påskekos med bursdagsfeiring

Vi er hjemme i påsken, og det er deilig å få slappet ordentlig av i mange dager. Været har vært litt av og på, stort sett fint, men det har ikke vært varmt nok til å sitte ute alle dagene.


Lørdag rigget jeg meg til på terrassen med årets første utestrikking. 


Den tradisjonelle påskepynten er tatt fram, bla den broderte løperen på salongbordet. Malte egg og annen pynt er hengt opp på trollhasselgreiner, og kyllinger, høner og påskeharer er plassert rundt omkring. Øverst skimtes to av modellene jeg laget med ungene i barnehagen, pongpong-kylling som flere av dem fikk fint til, og filtkyllinger.



I dag kom finværet igjen, vissnok den siste fine dagen i påsken, så da har jeg fått sittet ute i sola. Andreas fyller 17 år, og før feiringen av ham ville jeg utnytte den siste følelsen av sol og varme med strikketøyet. Fikk endelig ferdigstilt en retrokofte som har ligget uferdig, og den er perfekt når man sitter ute om våren.


På ettermiddagen kom mamma og Martin, og da ble det gaveåpning.


Vi spiste sushi, reker og krabbe.


Andreas er veldig glad i sushi.



Koselig med bursdagsfeiring i påsken!


Det har vært deilig med påskeferie, fri fra jobb og skole, og god tid til avslapning med mye håndarbeidstid. 


Ha en fortsatt fin påske!

1 kommentar:

Unknown sa...

Flotte bilder av påskestemning. Her i Vesterålen har det lavet ned med snø i dag så det ble brått slutt på vårfølelsen:-)
Ønsker deg og dine en riktig god påske fra"den nye fiksemalla"