mandag 20. mai 2013

17. mai og pinsehelg

Det er snart hverdag igjen, etter en deilig og avslappende 17. mai og pinsehelg. I år var første gang siden ungenes skolestart uten at de skulle gå i barnetoget, men hele familien sto likevel tidlig opp og var på plass i sentrum ved halv ti-tiden. Vi fikk med oss starten av toget, og ikke minst Gardens drilloppvisning.


Etter at Karoline hadde dratt avgårde med venninner gikk vi litt rundt i sentrum. Andreas ville absolutt på McDonalds, og vi fikk tak i et bord ute på Aker Brygge.



Da maten var nesten ferdigspist, kjente jeg et drypp. Og det tok ikke mange sekundene før regnet kom, og deretter et voldsomt skybrydd.



Først forsøkte vi å beskytte oss under paraplyene, men regnværet var så voldsomt at det eneste som nyttet var å komme seg under markisen som ble sveivet maksimalt ut. Så var regnværet over like plutselig som det kom, og alle gikk rundt med dyvått hår, bunader, finkjoler og dresser.


Resten av 17. mai-dagen og -kvelden slappet vi av hjemme. Dvs Karoline var avgårde med venninner og Andreas fartet rundt, mens Svein og jeg slappet av...


Pinseaften dro Karoline og jeg en tur til Majorstuen, men handleturen ble kort, siden vi kom oss sent avgårde og butikkene stengte tidlig. Men vi koste oss i finværet på Olivia med deilig mat. Karoline med pasta og jeg med tapas. 


Resten av pinsa har vi også tatt det rolig. I går var det knallvær, og vi var mesteparten av dagen ute i hagen. Masse løvetann ble bla fjernet, og det er fortsatt mye igjen. I dag har jeg fått strikket en del, og så venter hverdagen igjen i morgen. Da kommer vissnok regnet også...


PS. Jeg slet forresten veldig med å få bildene inn på bloggen denne gangen. Like før jeg ga opp, så håper det ikke skal bli sånn framover... Vet ikke om det er pc'en min som sliter (ganske gammel) eller problemer med blogger.

1 kommentar:

Astrid Margrete Dalen Stensland sa...

Hvis du bruker Explorer kan det være årsaken til at du slet med å laste opp bildene. Prøv en annen nettleser, det funker;)Det funket i hvert fall for meg.