mandag 18. juli 2016

Gjensyn med Larkollen

Flere år ferierte vi i telt på Larkollen Camping, etterhvert leide vi campinghytte, men det er tre år siden vi var der sist.


Vi stoppet på Støtvig Hotel som var helt nybygget siden vi var der sist. Alt det gamle er revet og bygget opp igjen, og det har blitt et flott hotell. Litt av den gamle sjarmen er kanskje borte, og jeg savnet også den gamle hagen til hotellet.


Hotellet har flere spisesteder, spa-anlegg og også ulike aktivitetstilbud. Her testet Svein og Andreas ut fotballspillet - alltid like morsomt :)


Vi måtte vente på å få campinghytta, og det regnet, så vi valgte å spise lunsj på Losen.


Jeg tok fram strikketøyet, avslutningen på en gul sommertopp nærmet seg.


Det var smekkfullt på campinghyttene og egentlig ikke noe ledig, men vi fikk en overnatting på hytte nr 3. Etter gråvær og regn kom sola fram.


Hyttene er ikke store, noen har to køyesenger, og noen har en køyeseng og en sovesofa. Siden vi var der sist har de oppgradert sofaene.


Jeg koste meg i sola med strikketøyet. 


Stranda på vestsiden. Her har jeg fotografert mye ferdig håndarbeid.


På kvelden var det selvsagt grillmat. 


Jeg satt ute utover kvelden, og etterhvert ble det småkjølig. 


Dagen etter forlot vi hytta, og det var trist å våkne til nyhetene om det sjokkerende terrorangrepet i Nice. For fem år siden var vi på Larkollen hvor vi opplevde 22. juli, med sjokket og gruet morgenen etter da det store omfanget gikk opp for oss. Selv om det ble en trist start på denne dagen, koste vi oss på en skyggeplass på gresset noen timer.


Jeg fotograferte en turkis sommertopp som ble brukt for første gang. 


Steiner er alltid kjekt å plukke med til bruk i hagen. 


I løpet av dagen fikk jeg ferdigstilt den gule toppen. 


Selvsagt måtte den også fotograferes. 


Stranda på østsiden av campingen. 


Det var ikke mer ledig på campingen etter dette, men vi ville gjerne dra ut til åpningen av Larkolluka som vi har deltatt på så mange ganger. Søndag var været også flott, men denne gangen blåste det friskt, så det var mange på kiterstranda. 


Stranda på vestsiden av campingen kalles gjerne kiterstranda. 



Denne dagen var det mange kitere på stranda. 





På fine dager med lavvann kan man gå tørrskodd ut til Danmarksøya. 


Kyststien i Østfold går bla rundt Larkollen. 


Denne gangen ble det også plukket stein. 


Stein er tungt å bære!





Jeg bruker mye solbriller om sommeren. Noen ganger også i overskyet vær. Det skyldes at jeg er ekstremt lysømfiendtlig, det skal ikke mye til før tårene renner og øynene svir. Så det er grunnen til at det er ekstremt mange bilder av meg med solbriller...


Men her er et bilde uten solbriller. 


Børen er lettere når man er to...


Målet for turen til Larkollen denne gangen var Rekeaften på Tollerstranda i regi av Larkolluka. Vi kom dit i god tid og fikk rigget oss fint til. Resten av familien er ikke så glad i å bruke solbriller - da blir det mysing mot sola...


Strikketøyet er med, jeg er i gang på en rosa sommertopp.



Kvaliteten på rekene var som vanlig av beste kvalitet. 


 Et glass hvitvin smaker til rekene. 



Vi hadde en flott kveld, været var fint, men så fort sola forsvant bak skyene ble det kjøligere. Da er det best å kle på seg litt.


Nydelig kveldssol.

Ingen kommentarer: