fredag 22. juli 2016

Diva-lommebok

Da jeg var på åpningsdagen i Kathrines Quilte Stue kjøpte jeg to mønstre på Diva lommebøker. Samtidig meldte jeg meg på Diva-kurs på SFO-tilbudet deres (sy fritids ordningen) onsdag 13. juli.


Diva-lommeboken med den spesielle låsen. Stoffet er kjøpt hos Panduro for lenge siden.


Lommeboken er sydd av mønsteret Diva Frame Wallet. Prima Diva er enda større med flere rom.


Alle stoffene på innsiden ble kjøpt hos Kathrines Quilte Stue. 


Bak glidelåsrommet er det selvsagt et rom - her er det mye plass til oppbevaring. I denne lommeboken brukte vi en ny type vatt (nr 809), ganske stiv med lim på den ene siden. For å holde glidelåsen på plass ble det brukt strimler med Steam-A-Seam, en vlisofix som selges fra en smal rull.


Anna-Malin som underviste oss, hjalp meg med å få sydd glidelåsen. En smart, men enkel teknikk.


På den andre siden av lommeboken er det mange kortrom. 


Bak kortrommene er det et større rom, så det er plass til mange kvitteringer eller andre papirer. Eventuelt kan man få plass til en mobil også om man vil det, siden låsen gjør at det er rommelig plass inne i lommeboken. 


Jeg synes utsidestoffet i lommeboken passer fint til vesken fra Park Güell med Gaudis mosaikk. 


Er veldig fornøyd med stoffene jeg kjøpte til innsiden - turkis og lime er mine favorittsommerfarger!

1 kommentar:

Marit sa...

Så flittig du er med symaskinen og flotte arbeider.
Jeg og symaskinen er ikke venner så jeg beundrer alle dere som syr.