tirsdag 23. juni 2015

St. Hans-feiring

Da vi så værmeldinga for St. Hans-kvelden, var jeg sikker på at vi kom til å bli hjemme. Men været ble bedre og bedre utover dagen, så jeg satt ute og koste meg i sola med strikketøyet. Derfor tok vi turen ned til Hvervenbukta, bare ti minutters kjøretur unna oss.


Hvervenbukta har vært badeplassen vår i alle år, og i år har den blitt flott oppgradert. Ved nitiden ble St. Hans-bålet tent i vannkanten.


Jeg var litt skeptisk til at unger sto ganske nær bålet, for jeg tenkte at plankene kunne falle utover når ilden tok fatt. Ettersom varmen ble mer intens, trakk folk seg unna bålet. Heldigvis, for plutselig gikk det over ende med et brak. Rett før hadde flere unger stått i vannkanten i retningen det landet. Det gjelder nok å sikre St. Hans-bål godt, det var flere bålvakter som passet på med vannbøtte og brannslukningsapparat, men ramler brennende planker mot barn kan det gå riktig galt.


Håper været holder seg stabilt framover, og er spent på hvordan været blir i morgen. På yr.no er det spådd ganske fint vær, mens storm.no holder en knapp på innevær med mye regn og torden. Får se hvem som har rett.. Har strikket en del de siste dagene, men det er hyggeligst å kunne sitte ute i sola med det.

Ingen kommentarer: