søndag 9. november 2014

Andreas' konfirmasjon

Høsten har gått fort, det er alt over to måneder siden Andreas sin konfirmasjon. Jeg fikk endelig sendt avgårde takkekort tidligere i uka, så legger derfor ut noen bilder fra den store dagen.


Her er Andreas på konfirmasjonsdagen sin søndag 31. august knipset etter at selskapet er over.


Jeg lagde invitasjoner i blått og grått med motivark fra Panduro. Bildet av Andreas ble også gjort om til svart-hvitt. Bildet på invitasjonene ble brukt på bordkort, sanghefter og på kaken.


Bordet ble pyntet med hvit damaskduk, sølvløper fra Panduro, servietter i blått og sølv, lys i blått og sølv og små lysglass med flytelys og steiner i hvitt, grått og sølv. Andreas var med på å bestemme fargevalg, løper, servietter, bordpynt og ordnet med lysglassene. Det ble riktig så stilfullt, og eneste sted jeg hadde små elementer med fotball var på sangheftet med en liten fotballsko og en fotball limt på.


Blomstene var store blå hortensia som var spesialbestilt som fløt i margheritaglass fra IKEA med en hvit rose stukket inn. Samme hvite rose sto i små oljeflasker med blå sløyfe.


Vi hadde selskapet i Trosterudvillaen, en veldig greit selskapslokale med en stor hage rundt. Dåpen til Andreas var samme plass, den gangen i regnvær. Heldigvis hadde vi fint vær denne gangen. 

I salongen var det en del småbord, disse sydde jeg duker til av stoff kjøpt på Stoff og Stil. Symaskinen streiket mens jeg sydde noen av de siste sømmene, så senere har jeg hatt den til reparasjon. Ikke første gang symaskinen streiker når jeg har dårligst tid...


Dagen ble minnerik og fin med slekt og venner. Vi lagde koldtbord og tapas selv, mens kakene ble kjøpt ferdig. Dåp og konfirmasjon har korte selskaper, så skulle gjerne hatt litt lengre tid til å prate med gjestene og være ute i hagen.


Takkekortene har egentlig ligget klar lenge, men jeg manglet litt på monteringen. Onsdag denne uka var jeg hjemme, og da fikk jeg dem endelig avgårde. Brukte samme motivark fra Panduro som på invitasjonene, bare i grått og sort. Inni var et bilde av Andreas, høytidsstemt og litt preget av stundens alvor først i prosesjonen inn i kirken, og på baksiden bilde av gjestene på trappen.


Vi hadde en flott dag, og det er rart at "minstemann" også har blitt konfirmert. Årene går så alt for fort!

Høstmånedene har også gått fort, det går i ett med studier og jobb, og om en uke er det hjemmeeksamen. Orker ikke sprenglese til det, føler jeg har kontroll på pensum, og på en hjemmeeksamen har man en uke på seg.

Ingen kommentarer: