torsdag 5. mai 2011

I Turids garnlager

Trådsnella blir vi snellevenner. I fjor høst mistet vi en av snellene, Turid, og Sora og jeg var i begravelsen hennes. Veldig trist og vedmodig, men i går var vi på besøk hjemme hos mannen hennes som gjerne ville ha hjelp til å sortere i garnlageret.

Det ble en koselig dag blant Turids mange garnkasser, litt slitsomt, men med mye latter. Vi følte at Turid var med oss i ånden. Hun var en garnelsker og garnsamler av rang, og hadde mye vanlig garn, men aller mest spesielt og lekkert garn. Ofte bestilt via nett fra utlandet. Tror Turid åpnet mange snellers øyne for at garn er mer enn det vi finner i garnbutikkene her hjemme.

Målet for sorteringen var bla å få samlet opp esker som Kaare skal kjøre til Vestlandet med. Der bor en av Turids venninner som er aktiv med bidrag av klær til et barnehjem i Latvia. Det mer dyre og spesielle garnet ble igjen, og skal senere forsøkes selges. Sora og jeg fikk med oss en del garn hjem til eget bruk som et minne etter Turid. Og noe ekstra som vi skal sørge for blir gitt bort til noen på Trådsnella hvor Turid hadde mange venner.

Etter flere timers arbeid slappet vi av på den herlige terrassen. Leiligheten ligger sentralt plassert på Grunerløkka med fantastisk utsikt, bare et stenkast unna Du Store Alpakkas butikk.

Når jeg skal lage noe av garnet jeg fikk til meg selv, skal jeg tenke på Turid, og beholde det som lages av det som et minne etter henne.

(Jeg har skrevet blogg og lagt ut bilder i samråd med Kaare.)

1 kommentar:

Smykkas sa...

Det må ha vært en spesiell opplevelse på mange måter. Du lager nok fine minner etter henne.

Klem