fredag 13. mai 2011

Prematurteppe til Amandaprosjektet

Da vi var på Snelletreffet fikk vi høre den rørende historien bak Amandaprosjektet om vesle Amanda som måtte gi tapt bare noen dager gammel. Det var knapt et øye tørt i salen, og nå strikkes det tepper, luer, sokker og votter til prosjektet på Trådsnella.

Vi fikk tre nøster babygarn i hvitt, rosa og lyseblått. Jeg startet på et teppe, men forsto fort at det ikke var nok til å få et teppe i A3-format. Jeg ringte Strikkedilla, og fikk dem til å finne fram to nøster i forskjellig innfarging, som Svein hentet for meg. Og utrolig nok, stemte det ene nøstet perfekt, selv om det var en annen innfarging. Selv ute i sola kan jeg ikke se noe fargeskille.

Har brukt samme rutemønster som jeg har brukt på håndhåndkler til kjøkkenet og det fungerte fint. La opp 100 m, og brukt knapt 1 1/2 nøste. Har et nytt lite prematurteppe på pinnene, denne gangen i lappestrikk i rosa og hvitt.

3 kommentarer:

Anne N. sa...

Gu for et nydelig mønster du har på dette teppet, og så FLINK du er til å strikke slikt :O)
Heldige barn som får varme seg i dette deilige pleddet!
Ønsker deg en superfin 17.mai.
Klem, Anne:)

Liss sa...

Kjempeflott teppe, Heidi! Nydelig mønster :))

Tove sin strikkeside sa...

Flott teppe i nydelig mønster.